Vil du ikke gerne have den fulde oplevelse?
Vend din tablet, så bliver det ikke bedre!

Google Adwords

Ved en søgning på google kommer der to former for søgeresultater op, henholdsvis de organiske og betalte søgeresultater. De organiske søgeresultater er gratis og omfatter din webshops placering i søgeresultaterne.

 

De betalte søgeresultater er AdWords annoncer, der er rettet mod brugere der søger på de produkter du sælger. Til annoncerne udvælges en række søgeord ud, som passer på de produkter og produktgrupper, du vil reklamere for. Det vil sige at din annonce vises, hver gang en kunde laver en søgning, der indeholder et af dine søgeord. Hvis brugeren vælger at trykke på annoncen, betaler du prisen for det anvendte søgeord, ligegyldigt om brugeren foretager et køb eller ej. Hvis brugeren derimod ikke klikker på din annonce, så er det en gratis eksponering. Din AdWords annonce vil kun blive vist indenfor den geografiske placering, som du udvælger. Hvor højt din AdWords annonce rangere, i søgeresultaterne, afhænger af annoncens kvalitet og hvad du byder på det enkelte søgeord. Ud over din annonce bliver vist i Googles søgeresultater, kan du vælge, at den skal vises på sider, der har indhold, der er relateret til din annonce, fx hvis du sælger ost, kan din annonce blive vist på en madblog.

"Du betaler kun for en AdWords annonce
hvis nogle klikker på den"

Det er også muligt for dig at lave remarketing gennem Google AdWords, det vil sige annoncer der er rettet mod brugere der tidligere har været inde på din webshop. Med remarketing har du muligheden for fortsat at interagere med disse brugere, og minde dem om de produkter du har at tilbyde. Derved giver remarketing dig muligheden for at henvende dig til de brugere hvor der er størst sandsynlighed for at de kan konverteres om til kunder.

 

Modsat markedsføring på andre medier, har du med Google AdWords mulighed for at måle på effektiviteten af dine AdWords annoncer og remarketing, derved kan du se om din markedsføring har den ønskede effekt. Samtidig har du mulighed for at splitteste på dine kampagner, for at se hvilken der yder bedst.

 


Arbejdet med Google AdWords omfatter:

  • Oprettelse af en Google AdWords konto

  • Splittests af forskellige annoncer

  • Opsætning af konverterings-sporing

  • Optimering af bud, søgeord og annoncer