Vil du ikke gerne have den fulde oplevelse?
Vend din tablet, så bliver det ikke bedre!

Google shopping

Google Shopping-annoncer kan bruges til at promovere dine produkter og øge trafikken på din webshop. Shopping-annoncerne er betalt trafik til din hjemmeside, det vil sige at du betaler, hver gang en bruger klikker på din annonce, men du betaler ikke for at annoncen vises.

Google Shopping fungerer således, at der oprettes en kampagne i Google AdWords og Google får adgang til produktinformationerne på din webshop. Herefter bruger Google dine kampagner til at oprette shopping-annoncer, der blandt andet vises i Googles søgeresultater, hvor dine potentielle kunder vil blive eksponeret for dine produkter.

"Visning på Google shopping 
kan vælges direkte i eventa webshop"


 

eks. på google shopping produkter

Google shopping resultater vises yderst til højre når der søges i Google


Eventa webshop har direkte integration med Google shopping, og via en simpel checkboks i vores administrationsmodul kan du selv vælge, hvilke produkter du ønsker at få vist på Google shopping.  

 

Til forskel fra tekstannoncer, viser Shopping-annoncerne billeder og priser på dine produkter, og der kan vises mere end en Shopping-annonce ad gangen. Shopping- og tekstannoncerne kan ligeledes vises samtidig, så brugerne har adgang til alle de produkter og annoncer der matcher deres søgning. Derved kan brugerne finde det produkt, der er mest relevant for dem, hvilket gør at trafikken på din hjemmeside består af de brugere, som har størst sandsynlighed for at foretage et køb.

 

"Google shopping viser både billeder
og priser fra din webshop"

 

I AdWords har du mulighed for at se data om, hvordan dine Shopping-annoncer performer og om et klik på annoncen føre til et salg. Disse data giver dig mulighed for at analysere på din målsætning og optimere dine annoncer.


Arbejdet med Google shopping indebærer:

  • Opsætning af Google Merchant center

  • Oprettelse af annoncer

  • Opsætning af konverterings-sporing

  • Optimering af bud